My page life.

Sunday, February 5, 2023

Unexpected shopping

Assalammualaikum, waktu wekeend kalau ikutkan hati nak duduk rumah je. tapi mesti bosan nanti sebab hari biasa pun saya duduk terperap dalam rumah. 

Semalam, Angah adik saya ajak teman pergi klinik untuk ambil darah. Pada mulanya saya taknak ikut sebab confirm lama menunggu. 

Lepastu tu dia pancing ayat kata after dat nak gi kedai spek mata. Oh saya pun macam em why not, sebab bosan juga cuti tak gi mana2.

So kita pun keluar adik beradik berempat. Saya ikutkan niat nak follow je cuci-cuci mata. Eh tetiba org kedai ar rayyan tu suggest bingkai spek banyak2. 

Saya pun sambil tunggu 2 org adik saya memilih bingkai, saya pun try2 la juga yg mana sesuai dgn muka.

Tup tup tetiba berkenan. 

Expensive one pula tu. Ala padan. Duit doh la cukup cukup makan je. Almaklum lah org menganggur. 

Ha nak buat macam mana ni? 

Saya pun kata tak pe lah dulu. Eh tetiba ada idea nak pau uwit angah dulu haha. Dia pun macam on on je nak buwi. Dilema juga nak beli ke taknak eh. 

Last2 dijadikan cerita saya sudahpun membeli spek baru yang berjumlah tiga ratus riya. 

Harapnya berbaloi la spek tu. Emm tak boleh menyesal dah sebab dah beli… 😅

Ha tengah tulis blog ni, dapat call dari kedai spek ar rayyan bagitahu spek dah siap. 😆 

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1SWgmgUBbDmxifs45hhZN5XOljFDl-iCK

Done ambil

https://drive.google.com/uc?export=view&id=17sOvykuo3wWw09ryN0EvrtPFIRs0CqZp

Spek mata baru !! More matured love love 💕 

Alhamdulillah saya berpuas hati. 😁

Tengah hari tu kita makan di daebak chickeng, dungun.
Ternyata first time makan situ, dah gaya masuk alam lain. Macam tiba tiba ada di Jepun. Walaupun daebak asalnya korea. 😆 nak bagitahu la, best dine in situ sebab tak de orang lain. Heaven bagi introvert seperti saya. Hanya saya dan tiga org adik beradik je makan di situ. Customer lain ramai take away je. 😃 

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1wJG34Os20L8O6aNWtDqfQ4jCLpmURiAphttps://drive.google.com/uc?export=view&id=1BaDXRLvqXIqTCCgtpslvLW1SxNthdmfR

The end for this entry tata 😉 

6 comments:

  1. pasti seronok ada spec yang baru hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. seronok seronok. kita tengok boleh bertahan berapa lama pula tu. 😅

      Delete
  2. ammi tak reti makan kat restoran korea... takut nak order

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ammi tak perlu risau, makanan korea dekat sini dah olah mengikut citarasa tekak melayu.. jika Ammi penggemar pedas, menu common ramen pedas, chicken wings, dan kimchi. 🤤

      Delete

Terima kasih kerana telah meninggalkan komen-komen yang membangun. *mini love* <3